Nye biler

Der bliver rift om denne BMW

Der bliver rift om denne BMW

Hybrid BMW med BMW til under 400.000 kr.

Hvis du havde tænkt på at købe en ny BMW 1-serie i år, så glem alt om det og skynd dig ud til en BMW-forhandler og skriv dig op til en BMW i3 REX. Ja, uanset hvad du havde tænkt dig at købe af semi(u)praktisk bil til omkring 400.000 kr., så drop det. i3 er langt det fedeste til de penge.

I3 er BMW’s elbil og med det kongelige efternavn REX har den en range extender i form af en tocylindret motorcykelmotor, der kan lade batterierne op. Men bare rolig, du kommer næsten aldrig til at bruge den.

Men den fjerner angsten for at køre tør for strøm, fordi den pakker 150 ekstra km i den lille frække Bimmer, så du kan køre mellem 250 og 300 km mellem tankning og ladning. i3 lanceres til 282.000 kr. plus hurtiglader og andre nødvendige ting, så du er over 300.000 kr. BMW i3 REX koster 53.000 kroner mere og starter fra 334.600 kr plus levering, men du bør grave længere ned i muldvarpen og tage en i3 REX Edition 3 med hurtiopladning, Comfort Advanced, navigation Professional og metallak til 391.000 kr.

Måske synes 53.000 kr. af en del ekstra, men sammenligner du BMW i3 REX med en 118d som bare langt fra er lige så fed og langt fra er lige så hurtig i optrækket, så er i3 REX et slagtilbud , da den koster cirka det samme. I3 er allrede en monstersucces i udlandet og herhjemme er der flere ugers ventetid på en prøvetur hos Jan Nygaard. I3 REX bliver et større hit end BMW havde forestillet sig og hvis du skal have en chance for at købe den, så er det nu. For de bliver revet væk.

Oprindeligt havde BMW sagt, at range extender-versionen skulle koste over 900.000 kr. , hvilket jeg ikke kunne forstå med et officielt forbrug på 166 km/l. Det giver nemlig en rabat på 600.000 kr. på registreringsafgiften. 166 km/l lyder af meget, men i praksis koster det formentlig til at være højere med mindre du pendler Aarhus-København, så vil en dieselbil stadig være mere passende. For langt de fleste bliver benzinmotoren kun brugt nogle få gange om året – resten af tiden klares på strøm.

Jeg har prøvet i3, men uden rækkeviddeforlænger og det er en fed bil med et superlækkert optræk – forbrændingsmotorer er dinosaurer ved siden af en elmotor. i3 BEV (battery electric vehicle) og i3 REX (range extender) lanceres i maj i Danmark. Og der er kun en ting at sige:

KØB,KØB KØB og det skal være nu ellers bliver det KØ, KØ, KØ

BMW i3

 

 

Tags: , ,

11 Kommentarer

  1. Thomas Andersen siger:

    Hej
    Er der nogen sikkerhed for at de REX får hele afgift nedsættelsen..
    Er det gætterier, eller har BMW snakket med SKAT??

    • Det godkendt af SKAT. BMW turde ikke melde noget ud inden den var sikker. Jeg har længe spurgt ind til det ved BMW, fordi jeg ikke kunne se nogen forhindringer

      • Thomas Andersen siger:

        Og jeg rykker BMW for at købe en 🙂
        Men de priser du regner med ekstra udstyr passer vel ikke.. For der kommer fuld afgift på ekstraudstyr, så udstyrslisten skal ganges med 2,5-3!!! Eller ved du mere end jeg kan forestille mig?

        Tak for dit arbejde..

        • Sådan! Fedt 🙂 Priserne er de officielle fra BMW, så det skal nok passe. Du har ret i at der kommer fuld afgift på udstyr, men den billigste i3 REX opbruger så vidt jeg ved ikke hele sit fradrag, så den er på minimumsregistrerings-afgift på 20.000 kr. Derfor kan der fyldes en del udstyr i før den ryger over knækket til fuld afgift.

          • Thomas Andersen siger:

            Tak for svar
            Må ringe til BMW og høre om de så også kan skaffe en her i 2014???

          • Thomas Andersen siger:

            Så fik jeg det bekræftet ved BMW.. Dejligt..
            Men indtil videre er det kun de 3 varianter der kører uden afgift på udstyr. Alt andet udstyr er med afgift.. Håber de laver det om, så man selv man vælge hvad udstyr man ønsker(uden afgift).

          • Det lyder godt, Thomas. Det er et godt spørgsmål, om de vil det ekstra papirarbejde, men tror jeg vil stille spørgsmålet videre

          • Thomas Andersen siger:

            Hej Ebbe

            Det ville være dejligt med lidt pres på dem om valg af udstyr. For deres hurtige svar var: Vælg en af pakkerne og resten af udstyret er der fuld afgift på.. Selvom man vælger standart pakken til 335000kr. Så er metalfarve steget fra 5k til 15 k, og 20″ fælge fra 10k til 28k…
            Så lidt pres på dem ville være godt…

  2. Allan siger:

    Kan noget tilsvarende lade sig gøre for i8?

    • Hej Allan. Ja og nej. i8 får så vidt jeg ved en officiel rækkevidde på 40 km/l, så dens rabat i registreringsafgiften bliver blot på 104.000 kr. Desværre.

  3. Nick siger:

    det ser meget spændende ud. I REX modellen hvor langt kan man køre på en tank benzin hvis batteriet har ingen strøm tilbage?. Jeg ved godt at der står 150km men er der nogen som har testet det. Tvivlen opstår på baggrund af EU-normen som er stort set værdiløs. Er der iøvrigt nogen oplysning vedrørende garanti på batteriet?

Skriv kommentar